18 Mart 2008 Salı

Eski Ayı Oynatıcılar


Ne kadar eski bir meslektir bilemem ama ben son zamanalarına rasladım ve hayal meyan olarak hatırladığım ayı oynatıcılığı mesleği geldi mcs nin miminden sonra aklıma.Ahh ahhh diyorum yine sizde mutlaka diyeceksiniz benim gibi..iyiki eskiden doğmuşuz:-)İstanbulun varoş sokaklarında gezen çingenler ayı oynatırlardı bir zamanlar ve uzunca bir sopa etrafında resmen göbek atardı eğitimli ayılar.Bütün millet etrafına toplanır heyecanla izlerlerdi ve bu güzel şovun sonunda para toplarlardı.Bir anlamda o zamanlar ayı oynatıcılığı moda gibi olmuştu.Eline ayı alan sokaklara düşerdi.Ayının burun delikleri arasına kocaman bir demir halka takarlardı ve huysuzluk yaptığında halkaya bağlı ipi çekerlerdi de ayıyı kontrol ederlerdi.Hala zil sesleri kulağımda..Sizde duyar gibisiniz sanırım.:-))

9 yorum:

  1. Ayıların nasıl eğitildiğini anlatmak isterim ben de. Balabanları (yavru ayıları) daha çok küçükken yuvalarından alırlarmış. Daha sonra da ön ayaklarını koyacağı yere ateş koyarlarmış. Aynı zamanda da tef çalmaya başlarlarmış. Yazık, balabanlar da ateşe basmamak için ayaklarını kaldırırlarmış. O sese de alıştıkları için her tef sesinde sanki alttan ateş geliyor sanırlarmış.

    YanıtlaSil
  2. Hatırası güzel, Eğitimi eğitilen için eziyetli bir anı.

    YanıtlaSil
  3. Valla bu kadarını bilmiyordum asıl eğitim şekilleri demek ki böyle oluyor bu ayıların o zamanlar böyle olduğunu bilmiş olsaydık belkide o kadar zevkle izlemiyor olurduk.Gerçektende çok ilginç bir eğitim şekli hayret ettim sağ ol bilgilerin için.

    YanıtlaSil
  4. Rica ederim ben de yenilerde öğrenmiştim bir ağabeyden...

    YanıtlaSil
  5. ses resmen geldi kulağıma oğuzhan :) yalnız şu eğitim işini öğrendiğimde hadi ya tüh be fln demiştim o zamanlar. bildiğin çocuk istismarı işte, ayıp etmişler.

    YanıtlaSil
  6. ben hiç görmedim biliomusunuz yaşım küçük ondan..=)ama yinede şunu demek istiorum bunlar çocukluğun güzel hatıraları ama canlıların zarar görmesi bu eğlenceye bedel değil bence..

    YanıtlaSil
  7. Ben de film karelerinden hatırlıyorum yalnızca. Ayıların geçtikleri eğitim de ilginçmiş, öğrenmiş olduk böylece.
    nostaljik bir paylaşım...

    YanıtlaSil
  8. Şimdiki aklım olsa ellerinden alırdım o zavallı hayvanları,bu hayvan aşkımla herhalde panter emel kesilirdim bir anda :) O zamanlar çok eğlenceli gelirdi,hepimiz başına toplanırdık ama şimdi olsaydı eğer (ki iyiki yok)asla izin vermezdim böyle bir sahneye

    YanıtlaSil
  9. kardeşim bunu nereden hatırladın sen ya yuh dıyorum eskı gunler aklıma geldı :))))

    YanıtlaSil