22 Ocak 2007 Pazartesi

Azmi Dayı

Benim bir de öz Azmi Dayı olayım var onu yazmıyorum şimdi. Bu Dayı kültürden gelen, akraba olmayan erkeklere söylenen Dayı. Herhalde karşılıklı münasebetleri garantiye almanın en iyi yolu olarak akrabalık bağı olmayan erkekleri annenin kardeşi olarak adlandırma bulunmuş. O ayrı bir konu.
Bahsedeceğim Azmi Dayı, susuzluk dönemlerinde bütün mahalleye su taşırdı, sanırım Sakarya tarafından. Doğal Kaynak suyunun parayla satılmadığı dönemlerde, en az 50 bidonu boş olarak toplar, dolu olarak getirirdi.
Hiçbir ücret almadan, insanları kırmamak adına.
Kullandığı kamyonda gülen yüzüyle ünlü Polisan boya markasının kamyonuydu :)
Gülen Boya da nakliyeci olarak çalışan gülen Azmi Dayı. Ne güzelmiş.

4 yorum:

  1. Azmi Dayı'm benim... Nasılda duygulandım okurken benim de dayımdı o, hepimizin dayısı, hatta dedesi... Bütün gün sokakta deli gibi koşuşuturduk öyle ki çoğu zaman ya öğle yemeği yemeyi unuturduk ya da apar topar ayak üstü yenilen salçalı ekmek olurdu yemeğimiz. Ama saat Azmi Dayı'nın işten dönüşü olunca bütün çocuklar aynı anda durur onun gelişini beklerdik. Onlarca minik göz onun gülen yüzü için pür dikkat dikilirdi geleceği yöne... Sokağın en başından sonuna kadar yankı yankı yayılırdı sesimiz... Azmi Dayı geldiiii... Azmi Dayı geldii... Koşup sarılırdık bacaklarına yürüyemezdi zavallıcık bizim yüzümüzden. :) Gene de bir gün olsun hiç birimizi itmemiştir ( iki bacağında 4 veletle yürümek zorunda kalsa bile :) ). Güzel Azmi Dayı'm sen ne insandın. Sen ne güzel insandın. Nur içinde yat...

    YanıtlaSil
  2. Elif adını yazmamışsın :) Belki de sen değilsindir ;) Yeğenlerinden biridir Azmi dayının. Sen de beni duygulandırdın kız, ne güzel anlatmışsın öyle :) Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  3. benim ben Elif :) yazmadım değil yazamadım şifremi hatırlayamadım abiciğim... :/ Tam sana soracaktım ki bir anda aklıma başka bir çocukluk anım olan senin izlediğimiz her karete filminden sonra Bruse Lee'den öğrendiğin o muhteşem taktikleri her bir harekette daha da incelen çığlıklarınla beraber üzerimde deneyişin geldi. :)) Ve sonuç olarak böyle bir şey için seni aramaya cesaret edemedim. :P

    YanıtlaSil
  4. serseriliğin lüzumu yok yalnız :P hehehe.

    YanıtlaSil